Rok se s rokem sešel, přátelé, a máme tu další velký silvestrovský test. Po loňském silvestrovském testu plášťů a klik byla má mailová schránka bombardována stovkami dotazů typu: „Jaký test se chystá na letošního Silvestra?“ nebo „Chci si koupit to a to. Mám čekat na výsledky vašeho testu?“ Pro letošek jsme opustili pole komponentů a dali prostor pro test celých kol. Hlavní souboj se odehrál mezi produkty dvou největší světových výrobců kol, ostatní značky – mnohé z nich dosti exotické – pak jen sekundovaly a raději jsme je ani nehodnotili.
Byl jsem si vědom onoho „2× do jedné řeky…“ popř. „opakovaný vtip…“. Ale což, vždyť pokud se úsměvem rozzáří byť jen jediná tvář, nebylo úsilí marné:-) Ale dosti slov, čeká vás Nezávislý silvestrovský test kol!
Největší světový výrobce kol Coca-Cola poskytl do testu tři modely roku 2007. První z nich je hliníkový model, stojící v hierarchii značky na druhém místě – hned za kompozitovými modely. Třikrát zeslabované trubky z materiálu ALUIS 9000 lehce legovaného křemíkem, titanem a olovem. Druhý model je první materiálová novinka – průhledný karbon. Přináší nejen neomezený prostor pro designové hrátky ale i nejnižší hmotnost a zároveň extrémní tuhost. Poslední model je horkou novinkou – recyklací starého papíru vznikl neuvěřitelně tuhý a lehký papírový korpus. Nehodí se však do terénu – ideální použití je na silnici, dráze či v interiéru.
Jediným konkurentem šlapajícím světovému lídrovi na paty je Pepsi Cola. Materiálově vychází z podobných kořenů – pro letošek nejsou hlášeny novinky, ovšem již za rok má v dílně Pepsi vybuchnout materiálová bomba. Energický design je – oproti poměrně konzervativní Coca cole – zaměřený hlavně na mladé. Pepsi light je pak speciálně odlehčená verze z leštěného hliníku – úspora hmotnosti na barvě je slušných 25 mg.
Coca cola hliník |
Coca cola kompozit |
Coca cola papír |
Pepsi cola kompozit |
Pepsi cola MAX – hliník |
Pepsi cola LIGHT – hliník | |
design | 10 | 6 | 7 | 5 | 10 | 8 |
ovládání | 7 | 10 | 8 | 10 | 7 | 7 |
vedení stopy | 4 | 10 | 6 | 10 | 4 | 4 |
hmotnost | 8 | 7 | 10 | 7 | 8 | 9 |
tuhost | 8 | 10 | 8 | 10 | 8 | 7 |
ekologická zátěž | 6 | 1 | 9 | 1 | 6 | 6 |
stabilita | 9 | 6 | 8 | 6 | 9 | 9 |
komfort | 5 | 10 | 6 | 10 | 5 | 5 |
Teplé kraje jsou chlazeným nápojům zaslíbené. Kupodivu se úspěšně brání invazím zahraničních korporací. Národní hrdost či odpor k symbolům globalizace ale něco stojí. Přinejmenším kvalitu. Designové provedení AFRI COLY je poměrně zdařilé, byť evokuje velký vzor Coca Colu. Kombinace oblých tvarů, ostrého agresivního loga a netypicky provedeného nápisu přímo vybízí k vyzkoušení. Pozadu nezůstává ani kubánský produkt. Retro design vyvolává asociace toho nejlepšího, co Kuba světu dala: hudbu, doutníky a rum.
Nejpopulárnější indický lidový nápoj, RIVER COLA, se – nikoliv překvapivě – plní vodou z Gangy. Rovnou dvojí potěšení svým konzumentům přináší Double COLA. Nejprve z obsahu, pak z obalu. Ten je vyrobený ze snadno stravitelného a poměrně chutného plechu.
VIRGIN COLA je zaměřena téměř výlučně na teenagery a staré panny. Letos vyrazila do boje v plné zbroji: dvě barevná provedení, velikosti od 15″ po 22″, z materiálů hliník i kompozit. Množstevní slevy. Doufám, že vám poslední test roku 2006 přinesl nějakou důležitou informaci:-) Vše NEJ do Nového roku, minimum pádů a defektů a co nejvíce příjemných okamžiků v sedle i mimo něj.